Salgsvilkår
Om EliteCards
Firmanavn: MAKT KHAN
Kontaktadresse: Nitteberglia 25, Kjeller 2007
E-post: info@elitecards.no
Organisasjonsnr. 926091484
Ønsker du å komme i kontakt med oss, kan du sende e-post til info@elitecards.no så hører du fra oss om kort tid.
Bestilling
Når du har fullført bestillingen, sendes ordrebekreftelse til din e-postadresse. I bekreftelsen finner du informasjon om produkt(er), pris, fakturering og leveringsadresse.
Hvis det er noen feil i ordrebekreftelsen, skal du kontakte oss umiddelbart via e-post til info@elitecards.no.
Produktene åpnes på livesending på TikTok eller Youtube, med mindre du skriver i kommentarfeltet at du ønsker produktene sendt forseglet.
Betalingsleverandøren vi bruker er Visa, Mastercard og Vipps, og beløpet trekkes umiddelbart.
Levering
Produktene sendes åpnet eller forseglet når du ønsker sending. Våre normale leveransetider er 4-8 dager.
Ved forsinket leveranse (uten at vi har opplyst om lengre leveransetid), vennligst kontakt oss på e-post: info@makt.store.
Priser
Alle priser i butikken er oppgitt i NOK og inkluderer 25% moms.
Vi forbeholder oss retten til å endre/justere priser forårsaket av prisendringer fra leverandør, feiltrykk i prislisten og feil priser p.g.a. uriktig informasjon.
Angrerett
Når du kjøper varer på internett har du som kunde 14 dagers angrerett som gjelder fra det tidspunktet du har mottatt varen du har bestilt.
Når du bruker angreretten din:
Du må informere oss at du angrer. Beskjeden skal sendes via e-post til info@elitecards.no. I e-posten må navn, adresse, e-postadresse, ordrenummer samt hvilke produkt(er) returen gjelder for stå tydelig og klart.
Du bør returnere produktene til oss umiddelbart og innen angreretten går ut (14 dager).
Du er ansvarlig for returfrakt, levering og tilstand på produktene ved retur; produktene bør derfor sendes godt pakket inn og i originalemballasje.
På refusjonsbeløpet forbeholder vi oss retten til å trekke en sum som tilsvarer verdifallet sammenlignet med den opprinnelige verdien til produktet for brukt eller skadet produkt.
Angreretten gjelder ikke for:
- Produkter der forseglingen er blitt brutt av deg.
- Produkter som kjøpes for å åpnes på livesendinger.
- Gradert samlekort.
- Skreddersydde produkter som er spesialtilpasset for deg eller som har tydelig personlig preg etter dine ønsker.
- Tjenester som er fullført og hvor du eksplisitt har samtykket til at tjenesten blir utført uten angrerett.
Graderte samlekort kan ikke returneres. Dette skyldes flere viktige grunner:
- Markedsverdi – Verdien på graderte kort kan variere basert på markedet, og vi kan ikke tilby retur basert på prisendringer eller personlig vurdering.
- Beskytte Kjøpere og Selgere – For å sikre rettferdighet for alle kunder, godtar vi ikke retur av graderte kort, da dette kan føre til misbruk av returordningen.
Denne regelen påvirker ikke dine rettigheter i henhold til angrerettloven. Hvis du har spørsmål eller er usikker på et produkt før kjøp, anbefaler vi at du tar kontakt med oss.
Reklamasjon og klager
Alle produkter inspiseres før levering. Skulle produktet allikevel være skadet eller feilaktig sendt når det ankommer, påtar vi oss i samsvar med gjeldende lovverk å rette opp feilen uten omkostninger.
Du må alltid kontakte oss for godkjenning før du returnerer en mangelfull vare.
Klagen skal sendes umiddelbart etter at mangelen er oppdaget.
Hvordan du går fram ved reklamasjon
Eventuelle feil og mangler skal alltid rapporteres til info@elitecards.no der du oppgir navn, adresse, e-postadresse, ordrenummer og beskrivelse av feilen.
Hvis vi ikke klarer å rette opp feilen eller levere lignende produkt, refunderer vi deg for det mangelfulle produktet i samsvar med gjeldende lovverk. Vi står for returfrakten for godkjente klager.
Vi forbeholder oss retten til å nekte reklamasjon hvis det viser seg at produktet ikke er skadet, er mangelfull eller lignende i samsvar med gjeldende lovverk. Ved reklamasjon følger vi norsk lov. Mer om dette.
Ansvarsbegrensning
Vi tar ikke ansvar for indirekte skader som kan oppstå p.g.a. produktet.
Vi tar ikke ansvar for forsinkelser/feil på grunn av omstendigheter utenfor selskapets kontroll (Force Majeure). Disse omstendighetene kan for eksempel være arbeidskonflikt, brann, krig, myndighetsvedtak, redusert eller manglende levering fra leverandøren.
Videre påtas det ikke noe ansvar for endringer i produkter/produktegenskaper som er endret av respektive leverandør og/eller andre faktorer utenfor vår kontroll.
Produktinformasjon
Vi reserverer oss for eventuelle trykkfeil i nettbutikken samt utsolgte produkter ved bestillingstidspunkt. Vi garanterer ikke at bildene gjenspeiler det nøyaktige utseendet til produktene, da en viss fargeforskjell kan forekomme avhengig av skjerm, fotokvalitet og oppløsning. Vi gjør alltid vårt beste for å eksponere produktene så nøyaktig som mulig.
Informasjon om informasjonskapsler (Cookies)
I henhold til loven om elektronisk informasjon må besøkende på et nettsted bli opplyst om at cookies brukes. Informasjonen i cookie kan brukes til å spore brukerens surfing. Cookie er en liten tekstfil som nettstedet du besøker ber om å bli lagret på datamaskinen din for å gi tilgang til forskjellige funksjoner. Du kan stille inn nettleseren din til å automatisk nekte cookies. Mer informasjon om cookies finner du her.
Personopplysninger
Ved å handle hos EliteCards godtar du vår policy for databeskyttelse og vår behandling av dine personopplysninger. Vi beskytter ditt personlige personvern og samler ikke inn mer informasjon enn nødvendig for å behandle bestillingen din. Vi vil aldri selge eller avsløre informasjonen din til tredjepart uten juridisk grunnlag.
EliteCards er ansvarlig for behandlingen av personopplysninger som du har gitt oss som kunde. Din personlige informasjon blir behandlet av oss for å kunne håndtere bestillingen din, samt de gangene du har ønsket nyhetsbrev eller kampanjetilbud og for å kunne tilpasse markedsføringen til dine individuelle behov.
Nedenfor er et sammendrag av hvordan vi i samsvar med personopplysningsloven (GDPR) lagrer og behandler dine data.
10.1 Hva er personlig informasjon?
Personopplysninger er all informasjon som direkte eller indirekte kan tilskrives en fysisk person.
10.2 Hvilken informasjon lagrer vi?
For å håndtere bestillingen din og svare på spørsmål relatert til bestillingen din, lagrer vi for- og etternavn, adresse, telefonnummer, e-postadresse, IP-adresse og kjøpshistorikk.
Din informasjon lagres så lenge vi har et juridisk grunnlag for å behandle informasjonen din, f.eks. for å oppfylle avtalen mellom oss eller for å overholde en juridisk plikt i henhold til f.eks. regnskapsloven.
10.3 Rettslig grunnlag
I forbindelse med kjøp blir din personlige informasjon behandlet for å fullføre avtalen med deg.
Markedsføring, kampanjer og lignende utsendelser gjøres med ditt samtykke.
10.4 Hvilken informasjon deles og til hvilket formål?
10.4.1 Betalingsleverandør
Når du kjøper, deles informasjon med betalingsleverandøren vår. Det som er lagret er fornavn, etternavn, adresse, e-postadresse og telefonnummer.
Hvis du velger å betale med faktura, lagres personnummer også hos betalingsleverandøren. Informasjonen lagres for å gjennomføre kjøpet og for å beskytte partene mot svindel.
Betalingsleverandøren vi bruker er: Vipps.
10.4.2 Leveringsselskap
For å levere dine bestillinger og fullføre avtalen vår, må vi dele spesifikk informasjon med leveranseselskap. Det som deles med leveringsselskap er fornavn, etternavn og adresseinformasjon. E-postadresse og/eller mobilnummer kan også deles for varsling.
Leveranseselskap vi jobber med er: Posten/Bring.
10.5 Innsynsretten
Du har rett til å motta utdrag av all informasjon som er tilgjengelig om deg hos oss. Utdrag leveres elektronisk i lesbart format.
10.6 Rett til rettelse
Du har rett til å be oss oppdatere feilaktig informasjon eller komplettere mangelfull informasjon.
10.7 Retten til å bli glemt
Du kan når som helst be om sletting av din personinformasjon.
Det er få unntak fra denne retten til å bli slettet, f.eks. om det må beholdes for at vi skal oppfylle en juridisk forpliktelse (i henhold til regnskapsloven).
10.8 Ansvarlig for databeskyttelse
EliteCards er ansvarlig for lagring og behandling av personopplysninger i nettbutikken og sørger for at reglene blir fulgt.
10.9 Hvordan vi beskytter din personlige informasjon
Vi bruker industristandarder som SSL/TLS og enveis hash-algoritmer for å lagre, behandle og kommunisere sensitiv informasjon som personopplysninger og passord på en sikker måte.
Vi bruker Shopify som nettbutikkleverandør.
Endringer i de generelle vilkår og betingelser
Vi forbeholder oss retten til når som helst gjøre endringer i vilkårene. Endringer i vilkårene vil bli lagt ut online i nettbutikken. De endrede vilkårene anses som akseptert i forbindelse med bestillinger eller besøk på nettstedet.
Tvist og valg av lov
Ved tilfeller tvist ikke kan løses mellom selskapet og kunden kan du som kunde henvende deg til Forbrukerrådet. For innbyggere i et annet EU/EØS-land enn Norge kan klager sendes online via Forbruker Europa sin side.
Ved tvist følger vi avgjørelser fra Forbrukerrådet eller korresponderende tvistemålsorgan.
Tvister om tolkning eller anvendelse av disse generelle vilkårene skal tolkes i samsvar med norsk rett og lov.